seo warszawa

SEO w 2022 roku – tendecje, trendy i przewidywania

Nie ulega wątpliwości, że strony i sklepy internetowe w ostatnich latach przeżywają prawdziwy rozkwit popularności. Nic w tym zresztą dziwnego – w sieci kupujemy coraz więcej, Internet stał się dla nas głównym źródłem wiedzy, rozrywki, a w wielu przypadkach także miejscem pracy. To sprawia, że szczególne znaczenie wciąż odgrywa SEO. Jakie trendy przewiduje się na rok 2022?

Wyszukiwanie głosowe

W 2022 roku prognozuje się wyjątkowy wzrost popularności wyszukiwania głosowego. Wciąż dążymy do przyspieszenia wszelkiego działania, a wyszukiwanie interesujących nas haseł za pomocą głosu jest o wiele szybsze niż za pomocą klawiatury. Co to oznacza dla twórców internetowego contentu? Przede wszystkim wskazówkę, że w tym roku warto postawić na długie frazy kluczowe. Język mówiony różni się od języka pisanego, dlatego treści powinny być teraz optymalizowane pod wymagania wyszukiwania głosowego.

Przekaz wideo w czołówce popularności

Wyjątkowo popularność zyskują wszelkie materiały wideo, a w 2022 roku prawdopodobnie nastąpi eskalacja tej popularności. Większość ludzi to wzrokowce, którzy najlepiej zapamiętują wszelkie informacje, gdy mają możliwość zestawienia tego co słyszą z tym, co widzą. To sprawia, że ogromną popularność zyskają wszelkie rodzaju kanały wideo. Warto zwrócić uwagę na nazwę kanału i słowa kluczowe, którymi opisany jest dany content.

Zgodność z EAT

EAT to w polskim tłumaczeniu akronim trzech słów: Ekspertyza, Autorytatywność, Wiarygodność. W tym roku jeszcze większą uwagę przywiązywać będziemy do zgodności treści z zasadami EAT. Na czym one polegają? Wyszukiwarka Google poddaje ścisłej kontroli strony internetowe z zakresu dziedzin, które mają największe znaczenie dla naszego życia. Chodzi o takie branże, jak np. medycyna czy finanse. Google sprawdza, na ile te witryny są wiarygodne i czy budują pozytywną reputację. Dlatego twórcy contentu z takich branż powinni szczególnie zadbać i jakość treści, by być wysoko pozycjonowanym w wynikach wyszukiwarki.

Wyszukiwanie nie tylko tekstowe

Wspominaliśmy już o prognozowanym wzroście popularności wyszukiwania głosowego. Okazuje się jednak, że coraz popularniejsze będzie także wyszukiwanie graficzne. Pod tym kątem wyszukiwarka zyska spore ulepszenie, a wyszukiwanie za pomocą zdjęć stanie się bardziej trafne i skuteczne. Warto więc zwracać uwagę nie tylko na tekst, ale także na grafikę.

Semantyczne słowa kluczowe

Wyjątkowe znaczenie w SEO 2022 roku będą odgrywać semantyczne słowa kluczowe. Pomagają one wyszukiwarce lepiej zrozumieć kontekst wyszukiwania, co przekłada się na wyświetlenie użytkownikowi treści, które faktycznie go interesują. To z kolei pozwoli na zwiększenie skuteczności wyszukiwania i wyższe pozycje w wynikach wyszukiwarki. To trzeba wykorzystać!

Podsumowując…

Rok 2022 przyniesie wzrost znaczenia nie tyle SEO, co właściwie SXO, czyli optymalizacji doświadczeń użytkownika. Według najnowszych standardów, treści na stronach internetowych powinny być jak najlepiej dostosowane do oczekiwań użytkownika i jego preferencji, co z kolei przełoży się na wysoką konwersję i lepsze wyniki.

Oceń tę podstronę

Comments are closed.