wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie

Google Voice Search – Czym jest pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Sprawdź jak optymalizować i pozycjonować stronę, aby dobrze reagowała na wyszukiwania głosowe

Wyszukiwanie głosowe w wyszukiwarce Google to jedna z coraz popularniejszych opcji. Używamy ją bardzo często zarówno w samej przeglądarce desktopowej jak i na urządzeniach mobilnych czy w asystencie Google. Trend ten spowodował, iż powstał jeden z nowych typów pozycjonowania stron internetowych jakim jest pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Czym zatem jest, dlaczego warto je wyrażać, a także jakie korzyści daje? Odpowiedzi prezentujemy w tym tekście.

Czym jest pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe

Aby odpowiedzieć na to pytanie, przede wszystkim należy wyjaśnić czym jest samo wyszukiwanie głosowe. Jest to usługa oferowana przez Google która dostępna jest w wyszukiwarce tradycyjnej, na urządzeniach mobilnych czy funkcjonuje w asystencie Google. Wyszukiwanie takie polega na uruchomieniu mikrofonu urządzenia, a także słownym zadaniu pytania. Pytanie to jest częścią mowy potocznej takiej jaką używamy na co dzień.

Pozycjonowanie strony internetowej pod wyszukiwanie głosowe skupienia się na optymalizacji strony i pozycjonowaniu jej właśnie pod taki typ wyszukiwania. Standardowe pozycjonowanie strony internetowej bazuje na frazach i słowach kluczowych, jakie wprowadzamy ręcznie wpisując je do wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe opiera się z kolei na zoptymalizowaniu strony pod długie ogony czyli long taile. Są to słowa kluczowe składające się z kilku lub nawet kilkunastu słów odzwierciedlające fragmenty mowy potocznej.

Stosując pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe, nasza strona będzie dokładnie odpowiadała takim frazom i będzie najlepiej dostosowana pod tego typu wyszukiwania. Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe możemy wdrażać zarówno jako główny typ pozycjonowania lub jako dodatkowy sposób optymalizacji witryny. Opiera się ono na standardowej konfiguracji strony i optymalizacji a także na działaniach pozycjonujących, ale posiada kilka specyficznych elementów, które są typowe dla tego sposobu pozycjonowania.

Co wyróżnia pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe

Podstawą pozycjonowania pod wyszukiwanie głosowe strony internetowej jest zwykła optymalizacja strony do wyszukiwarki Google. Istnieje jednak kilka elementów, które wyróżniają ten typ pozycjonowania i sprawiają, iż strona jest lepiej dopasowana do wyszukiwań głosowych.

Przede wszystkim pierwszą i największą różnicą jest dobór odpowiednich słów kluczowych pod którymi pozycjonowana jest nasza strona internetowa. Są to wyrazy typu long tail, czyli długie ogony będące naturalnymi wyrażeniami i pytaniami. Naszą stronę internetową będziemy pozycjonowali zatem dokładnie pod te frazy, które padają w wyszukiwaniu głosowym wypowiadane przez użytkowników. Będą to zatem pytania typu „O której godzinie jest mecz Polska Anglia”, a nie frazy wykorzystywane przy standardowym wyszukiwaniu informacji typu „mecz Polska Anglia kiedy”. Różnica fraz pod jakie będziemy pozycjonowanie naszą stronę internetową, wynika po prostu ze sposobu wyszukiwania, a pozycjonowanie strony pod wyszukiwanie głosowe jest odpowiedzią na taki styl wyszukiwania informacji.

Drugim elementem, który jest kluczowy przy pozycjonowaniu strony pod wyszukiwanie głosowe i na który kładzie się największy nacisk jest responsywność witryny. Wyszukiwania głosowe w przeważającej ilości pochodzą z urządzeń mobilnych takich jak telefony czy tablety. Wiąże się to z łatwiejszym wyszukiwaniem informacji na takich urządzeniach ze względu na ich wielkość. Aby zatem optymalizować stron pod wyszukiwanie głosowe powinniśmy zadbać o to by nasza strona była responsywna i budować ją głównie pod tym kątem.

Przy pozycjonowaniu strony pod wyszukiwanie głosowe kładzie się również szczególny nacisk na czas dostarczania informacji, czyli czas wczytywania się strony internetowej i jej szybkość działania. Są to ważne elementy gdyż wyszukiwarka Google kładzie szczególny nacisk na szybkość uzyskiwania informacji przy tego typu wyszukiwaniach.

Dlaczego warto zoptymalizować stronę pod kątem GVS

Optymalizowanie stron internetowych pod Google Voice Search jest bardzo korzystnym procesem z którego warto korzystać. Możemy wykorzystywać go w różnym zakresie i o różnej intensywności, ale zdecydowanie warto pamiętać, iż optymalizacja taka niesie ze sobą wiele korzyści.
Przede wszystkim pozycjonowanie strony pod wyszukiwanie głosowe pozwala nam dość łatwo stawać się liderem w tej dziedzinie wyszukiwania. Większość stron internetowych nie kładzie nacisku na ten element wyszukiwarki Google. Dzięki temu możemy stosunkowo łatwo stać się mocną pozycją w rankingu wyników wyszukiwania w danej kategorii tematycznej właśnie w dziedzinie wyszukiwania głosowego. Biorąc pod uwagę możliwość uzyskania sporego ruchu organicznego w ten sposób, możemy również rywalizować także z silniejszymi witrynami w danych kategoriach tematycznych, a także alternatywnie pozyskiwać ruch organiczny jeśli nie możemy rywalizować z konkurentami w tradycyjny sposób.

Pozycjonowanie strony pod wyszukiwanie głosowe może być również prowadzone jako dodatkowy typ pozycjonowania witryny internetowej. Możemy optymalizować strony w ten sposób dodatkowo do innego typu pozycjonowania np. standardowego lub szerokiego czy lokalnego. W ten sposób nasza strona będzie bardziej kompleksowo promowana w internecie dzięki czemu będziemy mogli wykorzystywać jej potencjał i pozyskiwać w dodatkowy sposób większe ilości ruchu organicznego.

Samo pozycjonowanie strony pod Google Voice Search jest bardzo proste. Nie wymaga od nas dużych nakładów finansowych czy ryzykownych działań. Możemy również wprowadzać taką optymalizację stopniowo, monitorując wszystkie zmiany zachodzące w witrynie. Warto zatem przygotować się na takie zmiany nieco wcześniej.

Podpowiedź: Jeśli chcemy zoptymalizować naszą stronę internetową pod kątem głosowych wyników wyszukiwania, a nie potrafimy sami tego zrobić, dobrym pomysłem jest udanie się do agencji SEO. Są to agencje specjalizujące się w pozycjonowaniu stron internetowych, które mają bardzo szeroką ofertę. Coraz częściej znajdziemy w nich również optymalizację stron pod kątem głosowych wyników wyszukiwania. Nawet jeśli nie będzie ich na stałe w ofercie, z pewnością specjaliści wykonają dla nas taką optymalizację na zamówienie.

Comments are closed.