Prowadzenie firmowego profilu na Facebooku, Instagramie, YouTube, LinkedIn.
Budowanie marki i wizerunku w social mediach.
Marketing szeptany w grupach na Facebooku.
Skuteczna reklama na Facebooku, Instagramie, YouTube, Linkedin.
Sklep na Facebooku i Instagramie.
Indywidualnie tworzone grafiki i treści.
Reklama na portalach społecznościach daje bardzo wiele możliwości. Przez sporą część osób jest jednak nieco pomijana i marginalizowana. Zachowanie takie bierze się głównie ze zbyt małej wiedzy o sposobach działania czy korzyściach, jakie daje reklamowanie się w social mediach. W tym teście przedstawiamy 5 powodów, dla których warto reklamować się w mediach społecznościowych np. na Facebooku niezależnie od tego czy robimy to, prowadząc profil, wdrażając marketing szeptany czy korzystając z zaawansowanych programów reklamowych.
Pierwszym plusem promocji w social mediach jest szeroka możliwość doboru typów reklamy. Media społecznościowe dają w tym względzie bardzo szeroki wybór — zarówno w kwestii umiejscowienia jak i formy reklamy. Możemy przeważnie skorzystać z ramy tekstowej, graficznej lub wideo albo bardziej zaawansowanych form takich jak karuzele produktowe czy banery reklamowe. Możemy też umieścić je w różnych lokalizacjach danego serwisu, co łącznie daje niezwykle wiele kombinacji.
Możliwość dostosowania formy klemy do naszej sytuacji będzie przekładała się na efektywniejszą promocję, możliwość lepszego przekazania wiedzy odbiorcom czy możliwość zareklamowania się w bardziej efektowny i atrakcyjny sposób. Każdy produkt i usługa będzie różniła się pod względem prezentacji, a reklama w social mediach daje nam możliwość dobrania takiej formy, aby jak najkorzystniej ukazać reklamowany nasz produkt. Dzięki temu możemy budować jakościowy wizerunek i przekaz reklamowy, który będzie łatwo i chętnie odbierany przez użytkowników np. dodając filmik o ciekawej biżuterii, a nie jedynie zdjęcie z opisem.
Jednym z największych plusów reklamy na social mediach, z której możemy skorzystać jest targetowanie promocji. Systemy takie jak Facebook Ads czy reklama na Twitterze oraz innych social mediach daje możliwość targetowania promocji. Oznacza to, że możemy świadomie wybierać osoby, które muszą spełniać dane cechy, aby to właśnie im wyświetlała się nasza reklama. Portale społecznościowe zbierają wiele danych o swoich użytkownikach, dzięki czemu dają możliwość targetowania. Ogólnie istnieje bardzo dużo parametrów, które możemy określać. Są to zarówno informacje takie jak wiek, płeć czy miejsce zamieszkania, ale i bardziej szczegółowe jak zainteresowania czy aktywność w sieci. Możemy również określać kilka warunków, jakie muszą spełniać odbiorcy naszej reklamy oraz wykluczać ich po danych parametrach. Targetowanie w social mediach daje zatem możliwość skierowania reklam dokładnie do takich osób, do których chcemy — zwiększając skuteczność oraz efektywność promocji.
Dzięki temu nasz przekaz reklamowy zostanie dostarczony odpowiednim osobom i uzyskamy dużo więcej korzyści niż w przypadku wyemitowania go w grupie przypadkowych osób. Będziemy mogli też efektywnie wydawać środki na promocję, gdyż będziemy płacili jedynie za reklamę, która ma duże szanse powodzenia, a nie jak ma to miejsce np. przy rozdawaniu ulotek, marnowali dużą część budżetu na reklamę wśród osób, które z pewnością nie skorzystają z naszej promocji.
Bardzo ważnym plusem, który stanowi o sile reklamy w social mediach, jest bardzo duża grupa odbiorców. Przeważnie reklamując się na niektóre sposoby np. poprzez marketing szeptany czy witrynę internetową jesteśmy ograniczani zasięgiem i czasem trudno dotrzeć nam poza pewną granicę. Portale społecznościowe dają nieskrępowany dostęp do praktycznie wszystkich możliwych odbiorców. Z social mediów korzysta zdecydowana większość internautów o różnych parametrach. To właśnie tam spotykają się wszyscy użytkownicy sieci, a my możemy w tym jednym miejscu wyemitować reklamę do nich wszystkich. Prowadząc reklamę mamy zatem możliwość wyemitowania jej bardzo dużej grupie osób. Plus ten aktualny jest również w sytuacji kiedy bardzo dokładnie określamy parametry odbioru lub kierujemy przekaz reklamowy do niszowej grupy odbiorców. Reklamowanie się w social mediach daje zatem dostęp do dużo większej grupy osób, którym możemy wyświetlić reklamę — w wielu przypadkach praktycznie nieskończonej.
Korzyścią, która przypadnie do gustu szczególnie osobom prywatnym czy małym markom, niezatrudniającym specjalistów od marketingu internetowego jest fakt, iż reklamę w social mediach możemy wdrożyć bardzo prosto i samodzielnie. Systemy reklamowe są dostosowane w taki sposób, aby mogły być obsługiwane przez prywatne osoby. Oprócz tego systemy reklamowe posiadają sporo podpowiedzi, ułatwień czy samouczków. W sieci znajdziemy też wiele konkretnych tutoriali czy case study. Reklamę w social mediach możemy również wdrażać bardzo prosto. Często nawet już w godzinę od rozpoczęcia konfigurowania reklamy może ona być emitowana na danym portalu społecznościowym. Często nie musimy też dokonywać przedpłat, a opłaty za reklamy regulujemy w formie opłacania rachunków. Sama konfiguracja reklamy daje też możliwość stworzenia prostej promocji niewymagającej posiadania materiałów graficznych, video i innych zaawansowanych rozwiązań, dzięki czemu nie musimy również wydawać środków zarówno na przygotowanie kampanii promocyjnej jak i jej wdrożenie przez specjalistów np. promując gotowy już post.
Bardzo ważnym plusem reklamy w social mediach jest możliwość skalowania. Reklama nie jest przeznaczona jedynie dla małych marek czy osób prywatnych ani jedynie globalnych korporacji. Jest ona dostępna dla wszystkich, a tylko od naszego budżetu zależy, na jaką skalę ją uruchomimy. Może to być zarówno reklama lokalna skierowana do kilkuset osób jak i globalna do wszystkich ludzi na świecie. Dzięki temu można korzystać z tych samych plusów, z których korzystają duże globalne marki, będąc małymi firmami czy osobami prywatnymi. Również gdy nasza reklama jest już emitowana, możemy płynnie zwiększać budżet np. czerpiąc środki z wygenerowanych zysków, poprzez wcześniejszą reklamę lub zwiększać budżet gdy widzimy, że reklama spełnia swoje założenia.
Możliwość targetowania reklamy jest niezwykle korzystna, gdyż dzięki temu jej rozmiar możemy dopasować do swojej marki, potrzeb, sytuacji czy możliwości, jakie posiadamy w danym momencie. Sporo sposobów promocji nie ma takiej możliwości, oferując jedynie małe lub duże promocje — do których to my musimy się dostosowywać.
Nasze social media
Pozycjonowanie lokalne
Dane kontaktowe